در صورتی که بخواهید تیک آبی اینستاگرام را بگیرید، اینستاگرام چهار شرط اساسی برای شما تعیین کرده است که در ادامه به این شروط پرداخته‌ایم:

  1. حساب شما باید معتبر باشد: حسابی که قصد دارید برای آن تیک آبی بگیرید، باید متعلق به یک شخص حقیقی، کسب و کار یا یک نهاد ثبت‌شده و واقعی باشد. این شرط یکی از مهم‌ترین شرایط تأیید شدن در شبکه اجتماعی اینستاگرام است.
  2. باید یک حساب منحصر به فرد داشته باشید: حساب شما باید تنها حسابی باشد که نمایانگر حضور یک شخصیت یا کسب و کار در اینستاگرام است. به بیان ساده‌تر اینستاگرام تنها به یک حساب که مربوط به شما است تیک آبی می‌دهد و یک شخصیت نمی‌تواند چندین حساب معتبر با اسم خودش داشته باشد. البته این موضوع یک استثناء دارد و آن این است که اگر یک شخصیت چندین حساب با زبان‌های مختلف داشته باشد می‌تواند برای هر کدام تیک آبی بگیرد. همچنین اینستاگرام به حساب‌های دارای منافع عمومی تأییدیه نمی‌دهد.
  3. حساب شما باید عمومی باشد: حسابی که می‌خواهید برای آن تیک آبی اینستاگرام را بگیرید، باید عمومی (همه بتوانند محتوا و پست‌های شما را مشاهده کنند) باشد. حساب شما باید بخش بیو، عکس پروفایل و حداقل یک پست داشته باشد. همچنین پروفایل شما نباید حاوی لینک به سایر شبکه‌های اجتماعی باشد.
  4. برجسته بودن شخصیت یا کسب و کار صاحب حساب: یکی از نکات مهم برای گرفتن تأییدیه اینستاگرام این است که حساب شما باید مربوط به یک شخصیت، برند، نهاد یا کسب و کار معروف باشد. در صورتی که حساب شما از طریق پول و تبلیغات معروف شده و جستجوی بالایی داشته باشد، قطعاً تیک آبی به شما تعلق نمی‌گیرد.

چهار شرطی که در بالا بیان شد، مهم‌ترین شروطی هستند که اینستاگرام بر اساس آن‌ها تصمیم می‌گیرد که حساب شما را تأیید بکند یا نکند. همان گونه که می‌دانید اینستاگرام به شرکت فیس‌بوک تعلق دارد. اما این شبکه اجتماعی تأکید کرده است که برای تأیید کردن، رویه و روشی متفاوت با فیس‌بوک دارد؛ زیرا ممکن است یک شخصیت در یک شبکه اجتماعی معروف و پرمخاطب باشد و در شبکه اجتماعی دیگر اصلاً هیچ حسابی نداشته باشد یا حساب او چندان پرطرفدار نباشد.

تأکید اینستاگرام برای دادن تأیید به یک حساب این است که چقدر احتمال جعل هویت صاحب آن حساب وجود دارد. هر چه کاربران راحت‌تر شما را پیدا کنند، تمایل اینستاگرام به دادن تأیید به شما بیشتر می‌شود. حال که دانستیم اینستاگرام چه شرایطی برای دادن تیک آبی به برندها و کسب و کارها دارد، زمان آن رسیده است که بدانیم با چه کارهایی می‌توانیم احتمال گرفتن این تیک آبی را بیشتر کنیم.